zondag 10 januari 2016

Welcome in 2016!


Welkom in 2016! Het was voor mij een drukke december maand en een drukke start van januari. Met te weinig tijd voor nieuwe verhaaltje voor op mijn blog. Hopelijk gaat het vanaf nu lukken om wat regelmatiger te posten. De kerstspullen zijn opgeruimd op zolder en in de kerstvakantie heb ik aardig wat inspiratie opgedaan voor nieuwe projecten. Ik zal daar de komende tijd over schrijven.

Welcome in 2016! December was a busy month and january started equally busy for me. I had too little time for new stories on my blog.  I hope to post something more regurarly from now on. The christmas decorations are back in the attic and during the christmas break I had some great inspiration for new projects. I will write about those in the coming months. 


Voor de kerst heb ik het idee opgedaan om voor ons 2-persoonsbed een sprei te gaan haken. Een behoorlijke klus dus het zal even duren voordat het af is. De keus voor zo'n groot project valt al snel op Stylecraft special DK, in veel kleuren verkrijgbaar, wasbaar en een redelijke prijs. Ik probeerde eerst een stukje uit om te kijken of de kleurstelling me beviel.

Before christmas I had the idea to crochet a bedspread for our double bed. A giant project so it will take some time to finish that. My standard choice for such a large project is Stylecraft special DK which has a lot of colours, can be washed and is reasonably priced. I tried a small sample to see if I liked the colours I chose.

testlapje / test sample
Daarna begon ik de juiste breedte te maken van het granny stripe patroon. De witte wol was niet op voorraad bij mijn lokale wolwinkel dus ik bestelde een grote hoeveelheid ineens bij wolplein, een goede reden om ook mijn voorraad katoen aan te vullen.

After the test sample I started my  project with a very long starting chain for the granny stripe pattern. The white skeins were not in stock with my local yarn store so I ordered a large amount on wolplein, a great reason to add to my supply of cotton.


Tijdens een tripje naar de Ikea ontdekte ik erg leuke stofjes. Inspiratie voor een project kwam bij me op dus ik kocht twee lapjes en hield me verder in. Wat ik daarmee ga maken ontdek je binnenkort!

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/departments/living_room/14349/

During a trip to Ikea I discovered some nice fabrics. I immediately had some inspiration for a projects so I bought two pieces of fabric. I restrained myself to buy some more. What my project is you will discover soon enough.
Verder kreeg ik leuke cadeau's van de kerstman.
I also received some great gifts from Santa this year.
  • Een supermooie bol unikat, deze ga ik gebruiken voor een project voor mezelf.
  • A nice skein of unikat, I will use this one for a project for myself.
  • Pompom makers, deze probeerde ik gelijk uit.
  • A pompom maker, I immediately tried this one!
  • De haakbijbel, om lekker offline in te bladeren. 
  • The dutch version of this book for offline inspiration.

Deden jullie ook zoveel inspiratie op tijdens de feestdagen?
Did you also have a lot of inspiration during the holidays?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten