woensdag 20 januari 2016

WIP Wednesday - Unicat shawl


Ik liet jullie vorige week (link) zien wat ik van de kerstman had gekregen, daar zat ook een mooie bol Unicat bij.

Last week I showed you what Santa left me under the christmas tree. One of those packages held a nice skein of Unicat.
 

Ik besloot daarvan een mooie sjaal voor mezelf te gaan maken. Het duurde weer even voordat ik wist wat precies. Een driehoekssjaal zoals de southbay leek mee mooi maar niet praktisch. Daarom zocht ik naar wat andere ideeën. Bij blij dat ik brei kwam ik meerdere ideeën tegen. Ik werd getrokken door het idee om een col te maken. Dus ik ben begonnen met een shawl gelijk aan dit idee.

I decided to make a shawl for myself this time. It took me some time to figure out exactly what kind of shawl. A triangle shawl like the southbay pattern seemed nice but impractical for me. Thats when I started looking for other ideas. I found multiple ideas at this website. I thought a cowl would be a nice idea so i started to work on something similar to this link.

http://blij-dat-ik-brei.blogspot.nl/2015/12/en-weer-wat-unicat-inspiratie.html

De kleuren van mijn bol passen goed bij mijn winterjas maar ook bij mijn zomerjas. Ik schatte in dat het haakwerk ook niet superwarm wordt, het garen is niet erg wollig en in dit patroon zal het meer een zomershawl worden. Ik ben inmiddels al een aardig eind op weg maar het gaat niet meer zo hard als in de kerstvakantie, zeker niet nu het op mijn werk deadlines regent.

The colours of my Unicat skein are a match to both my winter and summer coat. I thought the crochet with all these holes will not be verry warm so it will me more of a summer scarf. I'm making good progress but it's not going fast like during christmas break. Especially since I face deadline after deadline at work.

Het eindresultaat? dat vindt je hier
You can find the end result here

Geen opmerkingen:

Een reactie posten