vrijdag 29 januari 2016

Follow up Friday: Vegetable apron


Ik schreef al over mijn bezoekje aan de Ikea hier. Daar vond ik deze leuke stof met groenten. Ik had de stof van te voren op de website gezien en bedacht dat ik er een kinder-schort van kon maken. Ik kwam er achter dat dat erg simpel is om te doen. Bij deze dus het resultaat.


I wrote about my trip to Ikea here. I found this nice fabric with vegetables on it. I saw the fabric on the website before my visit and thought about making a childrens apron from it. I found out that is quite easy to do. I will show you the results.

Een korte zoektocht op pinterest leverde een aantal ideeën en patronen voor schorten. Ik combineerde dit en dit idee. Ik ging vroeger naar de Montessorischool en hou er wel van dat je leert om het zelf te doen. Dus ik bedacht dat het schort met klittenband moest sluiten in het middel maar ook de nek zodat het zoveel mogelijk zelfstandig gebruikt kan worden. Ik had geen band in huis en wilde dat niet van dezelfde stof maken dus maakte weer een ritje naar de stof en fournituren winkel in Montfoort. Daar vond ik witte band. Eenmaal bezig met de stof besloot ik om het schort te voeren. De stof is niet zo dik en zo beschermt het de kleding beter en gaat langer mee, hiervoor gebruikte ik gewoon een restje witte stof. Hieronder de foto's van het resultaat.

A quick search on pinterest got me some patterns for aprons. I combined this and this ideas. I went to Montessori elementary school so I'm all for doing it myself. Practically this meant that the closure at the waist and neck should close with Velcro so the child can use it themselves without asking for help.
I didn't have the waist and neckband in my stash so I made a ride to a store close by. There I found white material for this. I decided to line the apron to protect the clothes better and make it more sturdy. I used some white fabric for this. Here are the results.

 
 


Ook dit werd een verjaardagscadeautje. De ontvanger is trots zijn moeder aan het 'helpen' in de keuken :-)

This also became a birthday present. The owner is now proudly 'helping' his mother in the kitchen :-)


Meer schorten van IKEA stof vind je hier en hier.
You can find other aprons from IKEA fabric here and here.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten