dinsdag 2 februari 2016

Grey Apron


Bij Ikea kocht ik naast stof voor dit schort ook een stevige grijze stof. Mijn vriend wilde namelijk wel een nieuw schort voor in de keuken. Zijn oude begon nogal versleten te raken. Ik begon gelijktijdig aan zijn schort en aan het kinderschort. Bij dit schort gebruikte ik een ander patroon. Oorspronkelijk had ik bedacht om het met een losse band te maken zoals dit schort maar bij nader inzien leek me dat toch niet handig. Hoe hang je zo'n schort dan op? Dan zakt hij naar beneden. Dus ik maakte dit schort met vaste banden.

At Ikea I bought not only this fabric but also a grey canvas. My boyfriend wanted a new apron for the kitchen. His old apron looked a little worn out so it was about time. I started his apron and the childs apron at the same time. But for this apron I used another pattern. I originally thought about making it with a loose neck/waistband like this apron but I changed my mind later on. 


Mijn vriend moest het een aantal keer passen en dat deed hij braaf maar hij leerde snel dat hij beter niet te wild kon bewegen als de spelden er nog inzaten. Ik vond zelf het grijs wel erg saai en maakte het schort dus af met een stukje blauwe band. Om het ophangen te vergemakkelijken maakte ik er ook nog een lusje aan. Dat bedacht ik me alleen te laat dus het is met de hand opgenaaid.

My boyfriend went through a few fitting sessions and he did so without complaining. But he learned quickly that he should not mimick cooking movements when the pins were still in the fabric. I thought the grey was boring so I used some blue riboon to cheer it up a little. To hang the apron I made a little loop. I thought about this too late so I had to sew this by hand. 





Nog een schort bekijken?
Want to see another apron?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten