maandag 28 maart 2016

Sewing machine cover



In mijn nieuwe naaihoek kon een mooie hoes voor mijn naaimachine geen kwaad. De hoes die met de machine is meegeleverd was matige kwaliteit en saai. Ik zocht wat op Pinterest en vond redelijk wat 'schattige' voorbeelden. Dat was niet helemaal wat ik in gedachte had. In een bibliotheekboek kwam ik al eens een voorbeeld tegen met een oude spijkerbroek. Dat kwam mooi uit want een oude spijkerbroek verknippen leek me wel eens leuk. Je ziet soms zulke leuke dingen voorbij komen dus dit leek me een goed oefen project.

In my new sewing space I need a nice cover for my machine off course. The cover that came with my machine was low quality and boring. I searched Pinterest and found a lot of cute covers that weren't really my taste. In a library book that I borrowed for reference I spotted a cover using an old jeans. I liked that idea and I had an old jeans lying around. I like this kind of recycling projects and already saw some other ideas. So I thought this was a perfect practice project.

http://www.matri.eu/singer/naaimachine-singer-heavy-duty-4432#.Vvjus-aDdCZ

Ik maakte het mezelf niet makkelijk want ik wilde dat de hoes niet te ruim werd en mijn machine is niet helemaal rechthoekig. Ik ging dus aan het tekenen en rekenen. Ook wilde ik een aantal zakken en vakken voor het boekje en het pedaal. Op een aantal vrije momenten dacht ik er over na en steeds werd mijn 'ontwerp' wat beter. Op een gegeven moment had ik genoeg gedacht en besloot dat ik maar eens aan de slag moest. Zo gezegd zo gedaan en ik begon de spijkerbroek uit elkaar te halen voor bruikbare stukken. Ik besloot het mezelf niet te moeilijk te maken en met name de pijpen te gebruiken. Als accent om het op te fleuren wilde ik een stuk gewone katoen gebruiken. Het bleek ook hard nodig omdat de spijkerbroek niet genoeg stof bevatte.

I didn't make it too easy for myself because I didn't want a loose fit and my machine isn't exactly rectangular. So I sketched and calculated. A couple of pockets for the booklet and peddal was also a wish. It took quite some time before I was satisfied by my 'design' and I could start ripping the jeans. I only used the legs to not make it too hard for myself. For a pop of coulour I used some canvas. In the end I needed that addition because the jeans didn't have enough fabric.


Na het knippen en strijken kon ik de stukken spijkerbroek aan elkaar zetten dat ging prima totdat ik aankwam bij de bovenkant. Ik had nog nooit iets vanuit drie hoeken in elkaar gezet. Uiteindelijk is het niet super netjes geworden maar voor een naaimachine hoes best acceptabel.

After the cutting and pressing I started sewing away. That went fine untill I reached the top. I never made something 3D. I think it turned out okay for a first attempt and a sewing machine cover.




 
Heb jij ook je eigen naaimachine hoes gemaakt?
 
Did you make your own sewing machine cover?


2 opmerkingen:

  1. Ik ben juist van plan er eentje te maken! Ik heb al een Desigualtas uit elkaar gehaald en ga verder waarschijnlijk ook een oude spijkerbroek verknippen.

    BeantwoordenVerwijderen