dinsdag 22 maart 2016

Sewing space

Before

Ik vertelde jullie al over mijn naaikamer in wording hier en hier. Als je me op Instagram volgt heb je vast al gezien dat hij af is! Eindelijk ben ik er ook aan toe gekomen om er over te schrijven.

I told you about the WIP sewing room here and here. If you follow me on Instagram you will have seen that I finished it. I finally got around to writing about it.

Na de inkopen bij IKEA duurde het even voordat we een weekend hadden om eraan te werken. Ik kon me niet lang bedwingen en zette doordeweeks al een keer het bureau in elkaar. Samen met Vriend ging ik op een zaterdag aan de slag om het project af te ronden. Er stond in het hoekje een stoel met sportkleding die snel verplaatst was. De kast met alle naai- en haakspullen haalde ik helemaal leeg om te verplaatsen. Het logeerbed lag helemaal vol, blijkbaar heb ik toch best wel wat spullen verzameld de afgelopen periode :D

After the shopping at IKEA it took some time before we had another weekend to work on the project. I could not contain myself and started constructing the desk myself in the evening on a weekday. On Saturday the Boyfriend and myself went to work. The sportsstuff was easily moved. The closet with my crochet and sewing stuff was another story. I packed the whole guest bed with the stuff. Guess I collected more 'stash' then I thought :)

the making off
We schoven daarop de kast opzij en monteerde de plank. Eronder kwamen de stangen met bakjes. Het bureau is op wielen zodat hij makkelijk uit het hoekje te halen is als ik stof wil knippen. Om de kast en muur te beschermen plakte ik er wat vilt en dopjes op. Het bureau werd aangeschoven, de plank gevuld en klaar was mijn hoekje alweer. Ik ben er super blij mee. Het is erg makkelijk om één plek te hebben voor projecten en reparatiewerk. Voor de aankleding is de volgende stap een naaimachine hoes te maken van een oude spijkerbroek.

When emty the closet could easily be pushed to the side and mount the shelf. Underneath the shelf we placed the bar for loose notions and tools. The Desk has wheels to easily retrieve it from the corner when cutting fabric. To protect the desk I glued some felt to the corners. The desk was then pushed into its corner and all my stuff back into position. I'm really happy with the result. It's easy to have one spot in the house for projects and repairs. My first step for dressing up is a cover for my sewing machine from an old jeans.  

After_1
After_2
In use

Geen opmerkingen:

Een reactie posten