donderdag 10 maart 2016

Hat, headband and handwarmers



Ik haakte afgelopen herfst een setje handwarmers met bijpassende muts en oorwarmer voor mezelf. Ik zag het patroon van haar voor de handwarmers een paar keer voorbijkomen en wilde het uitproberen. Ik gebruikte Royal van de Zeeman, ik vind de stonewashed er super uit zien maar wilde het eerst eens uitproberen voordat ik duur garen zou kopen. Het patroon haakt lekker snel door de grote bobbel-steken. Ik maakte er helaas geen foto van toen ik ze net gemaakt had en nu na een tijd dragen zien ze er niet meer zo fraai uit, dat krijg je met goedkope acryl.

Last fall I crocheted a set of handwarmers and a matching hat for myself. I noticed the pattern on Pinterest a couple of times and wanted to try. I used a cheap acrylic yarn from the budget store. Scheepjes stonewashed is nice but I wanted to try without waisting expensive yarn. The pattern is a quick make with the large bobble stitches. Unfortunately I didn't make a picture when I just made them.


De pols is een beetje wijd maar ik kan je wel vertellen dat ze lekker warm zijn op de fiets als het net wat kouder is maar nog niet koud genoeg voor handschoenen of wanten. Ze zijn dus perfect voor de vroege herfst en lente. En je kunt er nog makkelijk je fietssleutel mee pakken!

The wrist is a bit wide but after some use I can say they are nice and warm. Perfect for a bike ride during colder weather  but when your gloves and mittens are still too warm like in early spring and autumn. And its easy to grab your keys!



De muts maakte ik van hetzelfde garen. Gebaseerd op meerdere patronen van internet en wat proberen maar vergelijkbaar met deze tutorial kwam ik achter.

I made the hat with the same yarn. Based on several patterns from internet and some trying but comparable to this one I just found out.


Van de oorwarmer weet ik niet precies meer waar deze vandaan komt. Het was een leuk experiment voor erbij maar eigenlijk draag ik hem niet, m'n haar raakt er meer van in de war dan de muts.

I don't remember where I got the idea for the headband. It was a nice experiment but its rarely used. My hair gets all messed up when I use it, more than with the hat. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten